2018. január 24., szerda

Carrie Cooper - A szemtanú



Olvassam? Ne olvassam? Ilyen tanakodással indult a kapcsolatom a könyvvel. Levettem majd visszaraktam a polcra, nézegettem a borítóját, olvasgattam a fülszövegét és egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy elkezdjem vagy ne. Végül az egyik nap amikor éppen nem volt mit olvasnom, belekezdtem és…


Borító

Szeretem az ilyen letisztult kinézetű borítókat. Szép, egyszerű. Nem is kell nagyon ragozni, illik a könyvhöz, inkább rábeszél mint le róla.

Fülszöveg
Ki ne várná repesve, hogy beteljesíthesse gyermekkori vágyát?
Hogy kiszakadva a hétköznapok egyhangúságából végre nekivághasson egy kalandos világ körüli útnak?
Lili Green izgatottan készül a régóta szervezett utazásra. Összekészített csomagokkal és új élmények reményével vág bele az indulás előtti utolsó munkanapjába. Ám egy pillanat alatt minden a feje tetejére áll, amikor Lili egy bűncselekmény szemtanújává válik, és ezáltal egy bérgyilkos céltáblájának közepére kerül. A teljesen félresiklott utazás pedig immár nem a szép emlékek gyűjtéséről, hanem az életben maradásról szól.

Carrie Cooper kalanddal, érzelemmel, humorral és váratlan fordulatokkal teli története során végigizgulhatjuk, hogy egy teljesen hétköznapi lány mit tesz olyan cseppet sem mindennapi helyzetek sodrásában, amelyek végérvényesen megváltoztatják az életét.

Vélemény

Lili Green esete a tipikus példája annak amire általában azt mondjuk vigyázz, mit kívánsz. Lili belefásult az eddigi életébe, unja a megszokott hétköznapokat és úgy gondolja megvalósítja kiskori álmát és utazgatni fog. Nos a reptérig el is jut. Ám aznap még a becsekkolás előtt szemtanúvá válik, ami egy kicsit nehezíti, hogy valóra váljon az álma. Egy pindurkát.
A történet könnyen olvastatja magát, elkezded és nem bírod lerakni vagy ha mégis muszáj letenni akkor meg nem tudsz tőle elvonatkoztatni. Pörgős, izgalmas cselekmény, egy pillanatra sem enged pihenni. Romantikus kriminek tökéletes, de ha valaki nem szereti a krimiket, nyomozós történeteket ezt a könyvet bátran ajánlom neki is, hátha megváltozik a véleménye.
Lili szerethető karakter, nem egy hisztiző-picsogó liba, lelkiismeretes és makacs. Nem kezd feleslegesen dühöngeni, reklamálni, nem hibáztat másokat maga helyett. Tisztában van a hibáival, azzal hogy az eszére kellene hallgatnia a szíve/vágyai helyett.  
John az a szereplő akire néha nagyon haragudtam mert szemellenzőt viselve megy a maga feje után, mintha az sem érdekelné, hogy a végső célja érdekében kit áldoz be. Nagyon sokszor inkább ellenszenves, mint szimpatikus. Ugyanakkor ismerve az okait nem tudom azt mondani, hogy nem értem meg miért teszi. Így volt ezzel a társa, Zac is. Ha John a jin, akkor Zac a jang. Zacben megvan minden ami a társából hiányzik, kedvesség, gondoskodás, törődés.
És hát még egy szót sem ejtettem a férfi főszereplőről, nem véletlenül hagytam utoljára Nikoszt. Ahogy Lilinek úgy nekem is egy nagy kérdőjel volt, annyival másabbnak tűnt, mint a róla terjengő „legendák” alapján képzelnénk. A lapokon át is átjött a hatalma és ereje, hogy miért is félnek, tartanak tőle. Ugyanakkor amilyen megközelíthetetlen olyan törődő is a lánnyal. Imádtam a közös jelenteiket, amikor pedig nem voltak egymás társaságában alig vártam, hogy megint együtt legyenek. A végén már odáig mentem, hogy megpróbáltam mindenféle okot, mentséget találni Nikosz számara. SPOILER Szerencsére végül nem kellett SPOILER
Sajnos, nem sajnos – így utólag már örülök, hogy belefutottam – egy spoilerbe a végső tárgyalással kapcsolatban, szóval próbáltam minél gyorsabban olvasni, hogy kiderüljön Lili miért is érzi néha a bizsergést.
Örülök, hogy belekezdtem és befejezve az első bekezdés mondatát imádtam. Lehet, hogy egy kicsit szedett-vetett lett a bejegyzés, de itt pihen mellettem a második rész és már nagyon hívogat. Általában elég finnyás vagyok a magyar írókkal kapcsolatban, nem jellemző, hogy sok magyar író könyvét olvasnám, nem hogy szeretném, de Carrie Cooper az egyik kivétel. Azt csiripelték a kis madarak, hogy már készülőben van a harmadik Lili Green rész, aminek nagyon örülök és remélem lesz még lehetőségem arra, hogy olvassak az írónőtől.
 G
Borító, fülszöveg forrása: moly.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése